Doua din marile probleme legate de locuinta sau de afacerea
fiecarui om sunt furturile si incendiile. Desi societatile de asigurari
te pot despagubi, acestea nu pot compensa stresul si timpul pierdut. Este
mult mai eficient sa previi decat sa te confrunti cu asemenea evenimente.
Sistemul local, oricat de performant ar fi, trebuie completat
de serviciul de monitorizare si interventie. La ce bun sirene si alarme
luminoase cand, tot mai des, nimeni din apropiere nu pare sa auda sau
sa vada o infractiune in plina desfasurare?
Serviciul de monitorizare si interventie asigura eficienta
maxima a sistemelor locale, mai ales in situatiile in care beneficiarul
nu poate reactiona in timp util. E mai folositor sa fii avertizat de catre
Dispeceratul Comandor ca
sistemul tau este dezactivat (cu intentie sau fara), decat sa se intervina
dupa consumarea evenimentului nedorit.
Dispeceratul Comandor s-a modernizat continuu, dezvoltand
din anul 2001, un sistem propriu de monitorizare folosind retele telefonice
clasice si celulare care functioneaza in mod unitar, paralel si comparativ.
Astfel se asigura o securitate maxima a informatiilor transmise intre
sistemele de securitate din obiective si dispeceratul central, fiind practic
imposibila scanarea si decriptarea datelor sau intreruperea canalelor
de comunicatie.
Comunicarea intre un sistem de alarma si dispecerat se poate
realiza prin linie telefonica
clasica si/sau GSM.
Dispeceratul Comandor
utilizand un echipament de ultima ora, este informat practic instantaneu
si fara sincope de orice eveniment produs la obiectivul monitorizat.
Informatiile mesajelor de:
sunt afisate grafic (in cadrul unei schite a obiectivului supravegheat)
zona de patrundere prin efractie precum si traseul urmat de infractor
prin cladire, in orice moment sau amplasarea butonului de panica..
24 ore pe zi sunt receptionate, afisate si memorate
datele cu privire la armarea sau dezarmarea intregului sistem sau a unei
parti din sistemul de alarma al fiecarui beneficiar. Aceste date sunt
ora, minutul, secunda, ziua, luna, anul, numarul de ordine si posesorul
codului cu care s-a efectuat operatia de armare sau dezarmare.
sunt receptionate si afisate mesajele de functionare
defectuoasa, precum si interventiile neautorizate in instalatia sistemului
local de alarma al fiecarui beneficiar.
Supravegherea dispeceratului este realizata non-stop,
de catre dispeceri bine instruiti.
Toate aceste mesaje, primite la fiecare schimbare a starii
sistemului, sunt memorate in cate un fisier pentru fiecare abonat, cuprinzand
data, ora, minutul si natura mesajului. La cererea beneficiarului, ele
pot fi listate si inmanate acestuia. Beneficiarul poate primi listingul
pe o anumita perioada de timp cu situatia evenimentelor (armari/dezarmari,
spargeri, sabotaj, defectiuni si evenimente de service) cu specificarea
orei, minutului, secundei, zilei, lunii, nr. de ordine al codului si numele
posesorului de cod.
La confirmarea unui efractii sesizeaza implicit si Politia,
lucru pe care Dispeceratul Comandor il face chiar si in lipsa beneficiarilor.
Dispeceratul Comandor
sesizeaza si alarmele de incendiu si contacteaza unitatile de interventie
ale pompierilor si ale salvarii, dupa ce constatarea preliminara a fost
facuta de echipajele de interventie.
Contactarea acestor servicii publice se poate face direct din cadrul programului
de dispecerizare, la introducerea in baza de date a unui anumit obiectiv
care are in structura lui subsisteme de incendiu, fiind specificate numerele
de telefon ale serviciilor publice arondate obiectivului.
Programul de dispecerizare receptioneaza si prelucreaza
mesajele primite de la dispeceratul conectat la interfata cu reteaua telefonica.
Informatia citita de program este codificata, existand posibilitatea de
selectie a mai multor coduri pentru despachetarea datelor.
TIPURI de EVENIMENTE MONITORIZATE la DISPECERAT
identificarea zonei alarmate.
probleme pe circuitul de sirena.
lucru declarat.
CONDITII DE CONECTARE
astfel incat sa permita identificarea zonelor de efractie si a butoanelor
de panica.
pentru transmisii de date intr-un format de comunicare international (preferabil
format rapid, dar nu numai).
SERVICE
trimestrial pentru celelalte tipuri de obiective.
in timpul programului de lucru si contra cost in afara acestui program.
BENEFICIARII serviciilor Dispeceratului
Comandor sunt unitatii bancare, financiare, industriale, culturale
si de interes public precum si persoane fizice.Cei aproximativ 500 de
abonati actuali sunt repartizati astfel: